Poslední aktualizace: 15.10.2024

15.10.2024 / Jana Píchová
Aktualita · Výlovy rybníků v jižních Čechách, termíny výlovů 2024: Horusický rybník, Podroužek, Dehtář nebo Velký Tisý. U Munického rybníku na Hluboké zazní hudba a bude vařit šéfkuchař

Výlov rybníka

Podzim a výlovy, to je v jižních Čechách pevné spojení. Ani zářijové povodně neohrozily konání tradičních akcí u většiny rybníků v kraji. Výjimkou je Rožmberk, kde se letos lovit nebude. Návštěvníci však mají až do druhé …

15.10.2024 / Otakar Brandos
Vesmír · Otevřená hvězdokupa NGC 2244 a mlhovina Rosetta (NGC 2239, Caldwell 50) v souhvězdí Jednorožce. Dark Energy Camera přinesla nejpodrobnější snímek růžové mlhoviny a hvězdokupy živící její záři

NGC 2244

V ohnivých okvětních lístcích mlhoviny Rosetta se nachází NGC 2244, mladá otevřená hvězdokupa. Hvězdy hvězdokupy osvětlují mlhovinu v zářivých odstínech červené, zlaté a fialové a ze vzdouvajících se mračen kolem …

14.10.2024 / Servis
PR · Pohybujte se rychle a s lehkostí v botách Columbia Konos OutDry Mid navržených pro dlouhé dny v horách

Columbia Konos

Renomovaná značka Columbia Sportswear, která je lídrem na poli inovací, přináší s každou sezónou revoluční technologickou novinku, která posouvá hranice pohodlí a maximálního zážitku z outdoorových aktivit a pobytu v …

14.10.2024 / Otakar Brandos
Treking · Z Jizery přes Štolpišské vodopády do Hejnic a na Frýdlantské cimbuří a Polední kameny. Jizerské hory, skalní vyhlídky severního okraje pohoří křížem krážem a s plnou polní (2) | Fotogalerie k článku

Kamenec

Ráno je slunečné, ale docela chladné. Ještě jednou se jdu rozhlédnout z vrcholového skaliska Jizery (1 122 m), druhé nejvyšší hory Jizerských hor. Opět je krásně vidět Ještěd, okolní hřebeny Jizerských hor, vzdálenější …

14.10.2024 / Otakar Brandos
Tipy na výlet · Rašeliniště Na Čihadle, přírodní rezervace a mokřady Horní Jizera v Jizerských horách

Na Čihadle

Rašeliniště Na Čihadle je jednou z nejvýznamnějších a nejcennějších přírodních lokalit v Jizerských horách. Rašeliniště Na Čihadle je sice dobře vyvinutým rašeliništěm s množstvím jezírek, která patří k největším …

13.10.2024 / David Matulík
Hrady · Hrad Chlum, zřícenina málo známého hradu z druhé poloviny 13. století. Tip na výlet v Hornosázavské pahorkatině

Chlum

Po návštěvě pozůstatků tvrze Melechov jsme přejeli do Ledče nad S ázavou, kde jsme si dali pozdní oběd. Nechtělo se nám po obědě na penzion, tak jsem se rozhodli, že navštívíme ještě nedalekou zříceninu hradu Chlum …

10.10.2024 / Boro Tomis
Blog · Franta Číhák

Ráno neprišlo

Je to už veru pekných pár rokov, čo sa prihodil príbeh, ktorý vám chcem porozprávať. Bolo to v časoch, keď sme ešte nevedeli, že revolúcie sa dajú robiť nežne a že všetci komouši len "predstierali" svoju oddanosť strane …

9.10.2024 / David Matulík
Památky · Tvrz Melechov (též tvrz Nelechov), zřícenina tvrze pod vrchem Melechov (715 m). Tip na výlet na Českomoravské vrchovině

Tvrz Melechov

Z Proseče jsme přejeli do nedaleké vesničky Kouty nacházející se pod vrchem Melechov (715 m) v Křemešnické vrchovině. Na úpatí tohoto kopce se nachází i pozůstatky stejnojmenné tvrze. Když zmiňuji pojem …

9.10.2024 / Ondřej Havelka
Cestování · Tajemný abwoi. Nigerijský kult hlasu předků. Kult je rozšířen především u nigerijských Nenzitů, zejména v etnických skupinách Adara, Atyap, Bajju, Bakulu, Batinor, Ham a Irigwe

Kult abwoi

Abwoi je tradiční africké náboženství, či přesněji kult mužských předků, kteří jsou neviditelní, ale jejich hlasy jsou v pozemském světě slyšitelné. Kult je rozšířen především u nigerijských Nenzitů, zejména v etnických …

5.10.2024 / David Matulík
Památky · Tvrz Proseč, pozůstatky obytné věže tvrze nedaleko Humpolce. Tip na výlet na Pelhřimovsku

Tvrz Proseč

Proseč, názvů obcí stejného jména je v naší malé zemičce několik. Ta, o které se zmiňuji, se nachází na Pelhřimovsku cca 9 km od Humpolce. Proseč je malá vesnička v jejíž jihovýchodní části se nachází pozůstatky …

4.10.2024 / Václav Vágenknecht
Treking · Zempléni-hegység aneb Slanské vrchy / Tokaji-hegység - Tokajské vrchy (3). Putování hřebenem slovensko-maďarského pohoří

Slanské vrchy

Plocha o rozloze pět hektarů vznikla sesuvem skal a půdy, kdysi se u ní nacházelo výletní středisko. Odvál ho však nemilosrdný čas. Chatičky jsou pobořené a působí krušně, nefunguje ani bufet. U vody (dorazili jsme …

3.10.2024 / David Matulík
Tipy na výlet · Nové Údolí - Haidmühle, Kalte Moldau neboli Studená Vltava. Tip na výlet na Šumavě

Šumava

Auto jsem nechal Ve Stožci na parkovišti a popošli jsme k vlakové stanici. Během chvíle přijel vlak a my se s ním přesunuli do Nového Údolí. Cesta vlakem se táhla přes les podél rašelinišť a proti proudu Studené Vltavy …

--- DALŠÍ ČLÁNKY ---

Zempléni-hegység neboli Slanské vrchy (2) | Trekin
Sedona a návštěva státu Arizona | Treking.cz
 03.10.2024 1 příspěvek
Už nikdy nebudu mudla! Geocaching a jeho desatero
 23.09.2024 1 příspěvek
Stezka orlích hnízd (4) - hrad Rabsztyn a Olkusz |
 20.09.2024 1 příspěvek
Rila a Pirin, hezká hřebenovka | Treking.cz
 17.09.2024 2 příspěvky
České Švýcarsko, prodlužte si léto uprostřed nádhe
 12.09.2024 2 příspěvky
 16.08.2024 1 příspěvek
Dombaj (Západní Kavkaz) a turistika | Treking.cz
 03.08.2024 1 příspěvek
Jeseníky a Dlouhé stráně za letního slunovratu (1)
 02.08.2024 1 příspěvek
 08.07.2024 5 příspěvků
Krušné hory, přechod pohoří (2) | Treking.cz
 04.07.2024 2 příspěvky
Velký Roudný Úplněk Chata Horalka Strečno Beskydy, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Cumulonimbus Pohorky
Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podbeskydská pahorkatina | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Slezské Beskydy | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy