Poslední aktualizace: 26.8.2024
Treking > Vodopády > Stropnický vodopád (Terčin vodopád) v Terčině údolí

Stropnický vodopád (Terčin vodopád) v Terčině údolí

Tip na výlet v Novohradském podhůří

26.8.2024 | Otakar Brandos

Stropnický vodopád nazývaný taktéž Terčin vodopád nalezneme v Terčině údolí v těsném sousedství jihočeských Nových Hradů. Stropnický (Terčin) vodopád je napájen vodami říčky Stropnice s pomocí 750 metrů dlouhého umělého kanálu vybudovaného v roce 1817. Ano Stropnický vodopád je skutečně vodopádem umělým, což však zaregistruje jen všímavý pozorovatel. Tento umělý výtvor působí zcela přirozeným dojmem.

Stropnický vodopád

Stropnický vodopád dosahuje výšky asi 11 metrů a je jednou z největších atrakcí Terčina údolí, rozsáhlého a upraveného parku jihozápadně od městečka Nové Hrady. Anglický park založil v polovině 18. století hrabě Buqoy, majitel zdejšího panství. Snadno se sem dostaneme po upravených chodnících, naučné stezce od parkoviště v ústí Terčina údolí, ze kterého je to k vodopádu asi 1,5 km, sotva 20 minut nenáročné chůze.

Stropnický vodopád Stropnický vodopád Stropnický vodopád

Pokud přemýšlíte, kde se na svých cestách ubytovat a chcete mít pro sebe, Chaty pro rodinu nebo své přátele dostatek soukromí, pak pro vás máme možnost pronájmů chat a chalup přímo od majitele. Na další stránce si vyberte preferovanou oblast a nebo konkrétní objekt, který vás zajímá.

17.8.2024 / Dorek Čermák
Treking · Karlovarský kraj, turistický projekt 13/10. Trek z Trojmezí do Chebu

Karlovarský kraj

"Je na západ cesta dlouhá"... zpívá se v jedné trampské písni a její text pokračuje "zbytečná je moje touha" se na západní výběžek naší vlasti podívat. Díky Bohu jsou pryč ostnaté dráty a strážní věže a tak rozhodnutí …

3.8.2024 / Otakar Brandos
Treking · Jeseníky a Dlouhé stráně za letního slunovratu (2). Dvoudenní procházka v Pradědské hornatině | Fotogalerie k článku

Jeseníky

Ráno sice svítí sluníčko, přesto je docela chladno. Jako obvykle musím Míšu doslova vytřepat ze spacáku, abychom sbalili a mohli vyrazit v nějakou rozumnou hodinu. Potřebuji vyrazit co nejdříve, protože chci odpoledne …

2.8.2024 / Otakar Brandos
Testy · Test pohorek Asolo Falcon EVO GV od firmy Asolo. Recenze lehkých turistických bot

Falcon EVO GV

Pohorky Falcon EVO GV od Asola zaujmou nejen svým střihem, technickým provedením, ale i nízkou hmotností. Hmotnost boty nedosahuje ani půl kilogramu, výrobce uvádí 496 gramů. Přesto jsou tyto boty dostateč …

29.7.2024 / Otakar Brandos
Příroda · Sýkora parukářka (Parus cristatus), naše nejozdobnější sýkora s nápadnou chocholkou

Sýkora parukářka

Sýkora parukářka (Parus cristatus; Linnaeus, 1758), slovensky sýkorka chochlatá, je nejozdobnější z našich sýkor, kterou snadno rozpoznáme podle nápadné chocholky na hlavě. Sýkora parukářka je jen o málo …

24.7.2024 / Václav Vágenknecht
Treking · Chodsko, přechod pohoří Český les. Trek ve směru Domažlice, Trhanov, Čerchov, Kreuzfelsen a Voithenberghütte

Kurzova rozhledna

"Lomikare, Lomikare, do roka a do dne," zní nejznámější výrok Jana Sladkého Koziny, jenž žil na Chodsku. Pojďme se na následujících řádcích vypravit do jeho rodného kraje, přičemž zavítáme i do Českého lesa, v němž …

21.7.2024 / David Matulík
Tipy na výlet · Nejjižnější bod ČR a švédské šance u Radvanova. Tip na výlet na jihu Čech

Švédské šance

Úkol byl jasný. Dcera dodělávala nedělní oběd a my se zeťákem jsme měli unavit děti před obědem, aby potom dobře spaly. Měl jsem s sebou ještě dámský doprovod a ten nikdy na nejjižnějším bodě v ČR nebyl. Vyrazili jsme …

8.7.2024 / Otakar Brandos
Treking · Jeseníky a Dlouhé stráně za letního slunovratu (1). Dvoudenní procházka v Pradědské hornatině | Fotogalerie k článku

Jeseníky

Jeseníky jsou druhým nejvyšším pohořím ČR. Na svém území, které činí asi 530 km2, nabízejí Jeseníky (Hrubý Jeseník) nepřebernou paletu túr i vícedenních treků. Mezi dvěma velice silnými bouřkami, ba …

2.7.2024 / Václav Vágenknecht
Treking · Krušné hory (Erzgebirge), přechod pohoří (2): Klínovec, Božídarské rašeliniště, Blatenský vrch, Rolavské vřesoviště, Soos a Komorní hůrka

Krušné hory

Jelikož studeně fouká, zdržíme se jen krátce a podcházíme vrch Mědník (910 m), jenž je provrtán štolami po těžbě. Značka vede do obce Kovářská, v níž kdysi zpracovávali železnou rudu. Na první pohled se jedná o …

29.6.2024 / Otakar Brandos
Treking · Chřiby, 3 dny putování v Středomoravských Karpatech (2): Hrad Cimburk, hrad Střílky, rozhledna na Brdu, Baťova dálnice a Bunč | Fotogalerie k článku

Cimburk

Ráno je sice docela chladné, ale osvěžující. Sluníčko svítí, děkuji svatému Petru, že vyslyšel mou prosbu o hezké počasí. Povedlo se. Na jedničku. Sedmispáčům se moc vstávat nechce, ale nedá se nic dělat. Dnes máme …

22.6.2024 / Otakar Brandos
Tipy na výlet · Martinské hole, nejvyšší část Lúčanské Malé Fatry. Slovenské hory a turistika

Martinské hole

Martinské hole představují centrální část hlavního hřebene v podcelku Lúčanská Malá Fatra. Jde o část hřebene Malé Fatry mezi vrcholy Minčol (1 364 m) a Horná lúka (1 293 m). Často bývají Martinské hole, zkráceně …

22.6.2024 / Lenka Mašová
Tipy na výlet · Putování krajem Vysočiny nejen za zaniklými šlechtickými sídly. Putování z Mitrova po proudu Bobrůvky

Bobrůvka

Anglický park u zámečku Mitrov nacházejícím se v Kraji Vysočina a okrese Žďár nad Sázavou je první zastávkou dvanáctikilometrového výšlapu zahrnujícího historii regionu v podobě bývalých panských sídel či muzea, ale i …