Gary Fisher Mendota, outdooro recenze (test) kola nové platformy Fast CityOutdoor recenze - test kola Gary Fisher Mendota7.2.2012 | Jan Merhaut
Jeden z otců horské cyklistiky, Američan Gary Fisher, přišel se zcela novou platformou, kterou nazval Fast City. Kola této platformy jsou určena pro jezdce, který chce být rychlý a v kondici, netouží ale jezdit sehnutý jako na silničním kole a jezdí téměř stoprocentně po cestách s kvalitním povrchem. Takto konstruované kolo vyplňuje mezeru mezi kategoriemi fitness a cross/treking. Na rozdíl od kol kategorie fitness, u nichž jsou používány silniční komponenty a těžší převody, jsou u kol platformy Fast City použity komponenty MTB, obvyklé u trekkingů a crossů. Narozdíl od kategorií cross/treking nemají kola Fast City odpruženou přední vidlici, která při předpokládaném využití nemá opodstatnění a zbytečně by jen zvyšovala hmotnost, ale shodně s nimi nepostrádá kotevní místa pro upevnění blatníků i nosiče zavazadel, výborně se proto hodí pro takovou cykloturistiku, při níž se nepředpokládá jezdit mimo zpevněné cesty. Čtěte také: Kolo pro turistiku – jak si vybrat? Pro test jsme zvolili nejvyšší model Mendota, v téže kategorii nabízí Gary Fisher ještě dva levnější modely, Monona a Wingra. Rám kola je vyroben z hliníkové slitiny. Horní rámová trubka přechází z kruhového průřezu směrem k sedlové trubce do vodorovně položené elipsy, spodní trubka přechází ze svisle položené elipsy u hlavové trubky do vodorovně položené elipsy u středu. Důvod takovéhoto tvarování je jasný - zvýšení pružnosti přinášející více pohodlí. Jízdnímu pohodlí a nízké hmotnosti přispívá i karbonová přední vidlice. Řídítka mají mírně vlaštovkovitý tvar s pohodlnými gripy, které dobře padnou do ruky. Bonbónkem výbavy jsou zátky v řídítkách, tvořené bílými odrazkami. Kolo má elegantní šedostříbrný matný lak, na první pohled zaujme svazkový výplet. Mendota má 28" ráfky s plášti z dvojí směsi, s málo výrazným dezénem a zvýšenou odolností proti průrazu. Pláště rozměru 700 - 35 jsou na ráfcích rozměru 622 × 13, lze na ně proto v případě zájmu použít i pláště užší. Dvacet sedm převodových stupňů s trojpřevodníkem 26-36-48 zubů a devítikolečkem 11 - 26 zubů ovládají páčky Sram, přední měnič je Shimano Deore, zadní měnič pak Sram X-7. Je škoda, že má největší pastorek devítikolečka jen zmíněných 26 zubů, použití pastorku 11 - 34 zubů by universálnost kola ještě zvýšilo. Mechanické kotoučové brzdy, jimiž je kolo vybaveno, umožňují perfektní dávkování brzdného účinku, vyžadují ale poněkud větší ovládací sílu. Jízda na Mendotě je velice příjemná, kolo se vede s naprostou lehkostí, ochotně zatáčí, dobře drží stopu a již první jízda na něm je naprosto přirozená a velmi příjemná. Kolo je i přes použití pevné vidlice velmi pohodlné. Hmotnost pouhých 10,6 kg je vynikající, zejména vezmeme-li v úvahu použité pláště a kotoučové brzdy. Kolo Gary Fisher Mendota, technické parametry
Využitelnost kola
Líbil se vám tento článek? Diskuse k tomuto článkupřidat názor zobrazit celou diskusiDalší související články:+ Redakční test kola Garry Fisher Utopia, technické údaje+ Redakční test kola Ravo Oregon + Redakční test kola 4ever Compact EL + Test kola Apache Matto + Redakční test kola Apache Hooha + Redakční test kola Apache Matto 2004 + Redakční test kola Author + Redakční test kola Corratec Shape B-Drive 8 + Redakční test kola Dahon Zero G + Redakční test kola Garry Fisher Dual Sport 229 + Redakční test kola Giant Cypress LX + Redakční test kola Ravo Conquest + Test kola Schauff + Redakční test kola Schauff Castilia + Test kola Companero + Redakční test kola Soil Ultratrekking Lite + Jak si vybrat vhodné kolo |
|