Průvodce | Karpattreky | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Lyžování | Příroda | Soutěže | Aktuality | Zajímavosti | Kalendář | Napsat článek | Reklama | Více… |
Treking.cz
Poslední aktualizace: 28.1.2015
Treking > Aktuality > Podnikání po česku a vyhrožování právníky

Podnikání po česku a vyhrožování právníky

aneb jeden obyčejný redakční den v Trekingu

28.11.2013 | Otakar Brandos

Dobrý den, žádáme Vás o výmaz objektu Chata Na Šindlově z Vašich www. Objekt má nového vlatsníka, nový stav a fota objektu neodpovídají skutečnosti. Posím o výmaz celého zápisu.

Chata na Šindlově

Podobná žádost v naší mailové schránce nepřistála poprvé. Přesto mě podobný mail opět překvapil. Nicméně jsem odpověděl jako minule. Bohužel se nejedná o první případ, občas musíme v redakci řešit i takovéto záležitosti a poslouchat výhrůžky…

Přeji příjemný den, výmaz objektu bohužel není možný. Pokud jde o zrušený objekt, dáváme na takovouto stránku poznámku zrušeno. Provedeme aktualizaci stránky.

Dobry den, z jakého titulu uvádíte objekt na vašich www? Mate k tomu nejaky souhlas, nás, jako vlastníka objektu? Žádám o trvale odstranění! Děkuji za odstranění.

Čtěte také: Proč nejezdím TEŽ aneb dobrou chuť přeje Štrbské Pleso

Pane, souhlas s popisem objektu v ČR? Ono už volby vyhráli komunisté?

Pane, jeste jednou vás touto smirnou cestou žádám o odstranění tohoto objektu z vašich www. Pokud jste objekt uměli jednoduše bez souhlasu vložit, tak ho umíte i jednoduše odstranit. Myslím, že by bylo slušné respektovat přání vlastníka objektu a slušné i vůči návštěvníkům vašeho serveru. Lépe to napsat neumím... PS: jinak, oni uz tu vyhráli.

Přeji příjemný den, ano, máte pravdu, již vyhráli. I když je otázkou, zda-li byli někdy odstaveni od moci. Stránky na webu nemažeme, nemají to rádi jak čtenáři (nefunkční odkazy), tak vyhledávače.

Souhlas k publikaci a zveřejnění objektu nepotřebujeme, to by člověk o ničem ani nikom nemohl psát. A informování, linkování je základem webu. Naopak provozovatelé jsou rádi, když o jejich chatách (penzionech, ubytovnách) informujeme.

Chatu na Šindlově jsem vložil do naší databáze na základě návštěvy během našeho pobytu na Šumavě, kdy jsem dostal i všechny potřebné informace. Databázi nadále rozšiřujeme, nikoliv redukujeme. Děkuji za pochopení.

Chalupská slať

Po tomto mailu bych očekával konec "diskuse", avšak nestalo se. Pokud je nyní uvedený barák soukromý uzavřený objekt tak stačilo zaslat info, pokud se změnily kontakty, zaslat nové (jako řada jiných chat) a my bychom provedli aktualizaci.

Dobrý den, obracím se na Vás s touto poslední výzvou před tím, než-li vše předám naší právní kanceláři. Žádám Vás zvořile o výmaz uvedeného objektu z vaší databáze. K uveřejnění objektu na vašich www jste nikdy nedostali souhlas. Objekt má nového vlastníka, který si nepřeje tento způsob prezentace a zveřejňování. Věřím, že toto právo vlastníka budete respektovat.

Marně jsme se snažili smírně domluvit s vaším kolegou panem Brandosem , viz korespondence níže., nehledě na to, že Vámi uváděné informace již nejsou aktuální a pravdivé, čímž klamete návštěvníky vašeho serveru. Objekt je neveřejný a kontakty uvedené jsou neplatné. Uvedenou prezentací již jen obtěžujete původní vlastníky a návštěvníci vašeho serveru od vás získávají pouze a jen neseriózní informace. Věřím, že toto pochopíte, budete respektovat a nebude nutno přikročit k právním krokům. Děkuji.

Dobrý den pane Kulda, již jsem vám 2× napsal, že žádné stránky z našeho webu mazat nebudeme, žádná strana ani vládá v ČR nemá právo rozhodovat o tom, o čem či o kom se může psát. Pletete si dobu. Jediné co pro vás mohu udělat je to, že jsem smazal z uvedené stránky tel. kontakt a doplnil, že je objekt pro veřejnost údajně uzavřen.

Pokud se vám bude zdát, že to nestačí, pak se klidně obraťte na koho uznáte za vhodné. Případ by ovšem připadl medializaci nejen z naší strany. Podobný nátlak na nás sice již v minulosti vyvíjel jiný majitel jiného objektu, neboť reference na jeho chatu nebyly příliš lichotivé, avšak pokus mu nevyšel a ani nemohl vyjít. Podobně přeji mnoho úspěchů při podávání "žalob" na desítky dalších serverů, které mají Chatu na Šindlově ve svých databázích. Stačí juknout na Seznam či Google.

Vážený pane, je obrovská škoda, že nerespektujete základní mezilidskou slušnost a ohleduplnost. Jste nakladavatelství, redakce a toto nerespektujete ??? To je prostě to, co tu ten komunistcký režim zanechal a bohužel i po takto dlouhé době přetrvává….. přesně to čím jste se asi oháněl….základní slušnost a respekt… Prostě jste se z nějakého důvodu "šprajcnul", čemuž nerozumím. Možná jste tu byl kdysi ubytován a byl nespokejn… nevím..., protože ostatní servery, které o toto průběžně žádáme s tím nemají nejmenší problém.

Nic mějte se užívejte si odkazu, pokud vás to těší.

Vážený pane, z mé strany nejde o žádné šprajcnutí, ale pouze o to, že takto web opravdu nefunguje. Stránky se nemažou (technické důvody vám tady vypisovat nebudu), i velké internetové obchody (pro srovnání) nemažou stránky s vyprodaným zbožím, ale uvádějí (např.) zboží vyprodáno. Linkbuildeři by mě za takovýto přístup nakopali někam…

Ohánět se tady slušností a respektem je zcela mimo mísu, stejně tak fabulace "degenerace a postižení" bývalým režimem po 24 letech po změně režimu je opravdu ubohé. Je to stejně trapné a nesmyslné, jako by politici první republiky sváděli své neúspěchy na císaře pána. Vaše názory mi přijdou opravdu jako z minulého tisíciletí.

Každý normální chatař je rád, když server jako my o něm napíše (obzvláště když po něm nic nechce), vy se toho naopak bojíte jako čert kříže. Třeba k tomu máte své důvody. Já při návštěvě před několika lety byl spokojen (nevím z čeho odvozujete opak), což byl i jeden z důvodů, proč jsem tento "barák" zařadil do naší databáze.

A tady jsem opravdu věřil, že "diskuse" skončila. Žádat svolení k publikaci? To je přece nesmysl. To bychom nesměli psát o hradech, rozhlednách, ale ani některých horách. Nakonec by ani novináři nemohli psát o excesech politiků, úředníků a tunelářů… Co, jak, o kom a o čem se smí psát dnes nerozhoduje žádná strana. Na stránce nemáme nakonec ani nic hanlivého či lživého, za což by nás někdo mohl po právu napadnout. Avšak "reakce" na můj "poslední" mail nenechala na sebe dlouho čekat…

Prostě naše myšlení je odlišné. Pokud bych ja psal o nejake chatě a odkazoval na ni na svých www tak bych se nejdrive vlastníka zeptal, zvlášť pokud jste objekt navštívil, jak uvádíte, zda-li souhlasi s takovouto prezentaci. Příště slušnost.

Vzhledem k tomu , ze bývalí vlastník je můj přítel , tak dle jeho info vím , ze on takovou zadost a souhlas nedal. A kdyby me pak kontaktoval novy vlastník a sdělíl mi, ze si tuto prezentaci nepřeje a ze objekt uz k takovým účelům neslouží, tak v rámci obecné slušnosti bych mu vyhověl. Nota Bene pokud z toho nemám zádný užitek.

Myslím, ze ani vás by nebavilo, tak jako minulého vlastníka neustále dodnes zvedat telefony ve dne nebo večer, odpovídat na maily, které se neustále vyskytují v odkazech a nabídkách vašeho tipů a vysvětlovat ze je vse uz jinak. A přesně totéž nebaví nové vlastníky včetně toho ze lide díky těmto jiz neplatný odkazu klepou na dveře a okna. To snad k te obavě čerta a kříže ... Tu otázku bych mohl položit i ja obráceně , proč na tom lpite, když z toho nic nemáte ?

Pokud jde o info odkud kam se od objektu turista dostane , tak nic proti, ale vse ostatní je zbytetecné a neplatné včetně fota, takze Uzitna hodnota informace je nula. Myslím, ze k tomu z me strany bylo řečeno dost a je to jen na vás, jaky úsudek si uděláte nebo se zkusíme vzít do situace druhé strany. Mějte se.

PS: tím jsem vám chtěl sdělit, ze to není praní jen mé ale i bývalého vlastníka, který dosud nedaleko bydlí…

Máte pravdu, naše myšlení a názory na svobodu informací jsou přímo antagonistické.

Myslím, že v otázce svobodného informování, svobody slova a pravděpodobně i v otázce síťové neutrality a svobody internetu se s panem majitelem neshodneme. A jaký je váš názor, čtenářů Trekingu? Myslíte si, že je nemravné informovat o turistických chatách bez souhlasu majitele? Jsme v naší redakci vadní? Myslíte si, že turista nemá právo být informován o stavu věcí nikým jiným než provozovatelem či vlastníkem? Myslíte si, že by v takovémto případě byla možná svobodná diskuse a hodnocení?

Další související články:

+ Quo vadis slovenská přírodo?
+ Pozor! Salaše na Velké Fatře se zamykají!
+ "Turista" na lavičce
+ Asi brzy vyrazím na golfové hřiště. Na čtyřkolce a nebo motorce!
+ TV Nova slibovala dobrý start aneb rallye na poloninách pokračuje
+ Kyjevští "bohatýři" alias džípisté pokořili Hoverlu
+ Proč jezdíte, sakra, po poloninách?!
+ Zlomyslnost a arogance motorkářů
Treking.cz - diskuze

Diskuse k tomuto článku

přidat názor    zobrazit celou diskusi
Ou, a já myslela (HelenaK, 05.12.2013, 13:44 )
že "Podnikání po česku" znamená, že lidé zaplatí předplatné a nic za ně (po několik let) nedostanou. Už to tu asi také přestanu číst, neboť 1)podobné články jako tento mě vůbec nezajímají, 2)už mě opravdu silně prudí ta odevšad neustále vyskakující reklama. Škoda!
Tak předplatné (-OB-, 05.12.2013, 14:28 )
je řešeno na jiné stránce. Vybírám si články, které mě zaujmou, není povinností číst vše :-)) S reklamou máte svým způsobem pravdu, bohužel nejde bez ní fungovat.
nedá se (tomass, 06.12.2013, 21:51 )
nereagovat. Opravdu je to jen horsi a horsi. Clanky nudne, diskuse drsne. Jedina pravda je z klavesnice OB, reklama jak nikde jinde. Casopis neni, na nove pruvodce se ceka nekolik let (rumunsko). Porad jen keci o tom jak je dnesni doba tezka a vydavatelstvi nefunkcni a hned za tim komplex z komunismu. Clovek ani nevi co panu OB vlastne vadi/lo vic. Opravdu sem radsi uz nechodit. Nepremyslite pane OB, ze to zabalite? Bylo by to asi rozumne ne?
Kvůli takovým nepřejícím (-OB-, 07.12.2013, 10:23 )
jednotlivcům jako jste vy to určitě nezabalíme. Byt vámi, tak něco o zakomplexovanosti bych si nechal pro sebe. Právě tito jedinci se vyznačují osobními útoky a racionální argumenty k tématu žádné. Vydávat knížky můžete klidně zkusit, budu rád, když mi pak napíšete, jak se vám s prodejem vedlo. Rád se nechám poučit, jak to správně dělat. No a nudné články… Vy jste se stal tiskovým mluvčím všech čtenářů?
P.S.: kdybyste (-OB-, 07.12.2013, 11:05 )
urážel jen mě (OB), je mi to fuk. Ale to, že urážíte i desítky dalších autorů, kteří odvádějí skvělou práci, mi už "fuckt" jedno není. Bude lepší, když svou nenávistí poctíte další web. Pro vás jako ideální vidím všechny bulvární weby. Tam se můžete plně realizovat.
Vážení (Marián Dekan, 04.12.2013, 15:50 )
tento web jsem si před nekolika měsíci smazal z "oblíbených". Napadlo mě opět kouknout na Treking.cz a jen jsem se přesvěčil, že jsem udělal dobře.Normální reakcí na žádost o výmaz je - vyhovět. Jinak článek o ničem a souhlas s AAA.
Proč je (Maroš, 04.12.2013, 16:14 )
to podle vás normální?
Takže jste nás (-OB-, 05.12.2013, 08:56 )
ohodnotil…, děkuji. Škoda, že jste je nepodepřel věcným argumentem. Od samého začátku nezvyklé korespondence s panem majitelem jsem měl pocit, že za požadavky je něco jiného, než ukončení provozu. Mou domněnku jen potvrdilo dnešní gúglení, kde jsem našel funkční adkazy a facebookovou stránku penzionu (poslední post z poloviny listopadu) - https://www.facebook.com/pages/Chata-Na-%C5%A0indlov%C4%9B/545726048837794?ref=stream či další https://www.airbnb.cz/rooms/1900393 . No a proč by prodejní portál Booking.com utrácel peníze za kontextovou reklamu na tento penzion…
Můj názor (Luděk, 02.12.2013, 07:57 )
Pane Brandos, mám takový pocit i z Vašich předchozích článků a odpovědí v jiných diskusích, vy se rád hádáte a bojujete za svoji pravdu :-). Nic ve zlém, mám to podobně, ale v tomto případě mi přišla komunikace ze strany vlastníka chaty jako slušná a myslím si, že by jste mohl vyhovět. Možná z Vašeho pohledu to vidíte jinak, Vám by nevadilo mít svůj domek veřejně přístupný na netu, ale každý to má nastaveno jinak. A taky mi Vaše časté argumentování o komunistech připadá trochu dětinské a vůbec nemístné k odpovědi, kterou Vám napsal majitel chaty. Jinak vidím to podobně jako níže AAA.
Pane Luďku, (-OB-, 02.12.2013, 08:33 )
tady nešlo vůbec o nějakou "mou" pravdu. Na dané stránce jsem neinformoval o soukromé chalupě, ale o veřejnosti sloužící chatě. Že se situace v užívání změnila je patrné, což je ale patrné i ze zmíněné (aktualizované) stránky. Důvody jsou již uvedeny níže ve starších příspěvcích, nebudu je jako kafemlejnek opakovat. Kdyby nový majitel nebyl tak urputný a nebombardoval mi mail opakovanými vzkazy (ze Súlovských skal se fakt blbě edituje) a neoháněl se vzápětí "povolenkami" a právníky, článek by vůbec nevznikl. Ale jak píšete, každý se díváme na věc jinak, na což máme oba právo.
... (Luděk, 02.12.2013, 10:18 )
Databáze horských chat na tomto webu je jistě záslužná a řekl bych až unikátní, za což autorům patří velký dík a uznání. Na druhou stranu chápu majitele objektu, že chce být z této databáze vymazán a myslím si, že by jeho žádosti mohlo být vyhověno nebo alespoň z části (ponechání v databázi bez fotografie s poznámkou o aktuálním stavu).
P.S.: Jinak (-OB-, 02.12.2013, 08:45 )
ale máte pravdu. Když jsem přesvědčen o své pravdě, tak se za ní dokáží i bít :-)) Ale také dokáží uznat chybu, pokud někdo argumentuje rozumnými a podloženými argumenty. V tomto případě se rozhodně nestalo. A přiznávám, že asi ne mne "argumentování" absolventy právníckých rychlokurzů v Plzni působí jako rudý hadr na býka :-))
... (Jana, 01.12.2013, 23:50 )
Osobně bych chatu z webu nemazala. Na mapách se vyskytuje a díky netu si můžu jakožto turista zjistit o potřebné chatě více resp. když uvidím info, že je to soukromý objekt, chatu vyřadím ze svého seznamu "nocleh, jídlo,..." a nezamířím tam. Nemít info z netu, tak tam zbytečně půjdu, ztratím tak čas a navíc budu chodit kolem chaty a tím nejspíš i obtěžovat soukromého majitele.
Na tento web (AAA, 01.12.2013, 15:13 )
jiz moc nechodim,ale tohle jsem si precetl cele.Prijde mi to jednoduche - na slusnou prosbu (=neprijde mi totiz nejak drza) -OB- reagoval v nekolikate odpovedi povysenecky a ohanel se ihned komunisty (mate nejakej komplex,nebo co?) a pak chytracil,az to bylo trapny -- -OB- napadlo vas,ze kdybyste ten prispevek jednoduse smazal,usetril byste si hodiny namahy na odpovedi,nervy a vyhovel byste cloveku, co vas o neco z pocatku slusne zadal (predstavte si sam sebe na druhe strane!?)?? Koho navic takova jedna "soukroma" chata zajima vubec?? Misto toho trapne uverejnujete SOUKROMOU korespondenci s nekym a divite se,ze vam lidi netleskaji.. jste ubohej. (Nevim,kde ta chata je,nebyl jsem tam,Sumavu nemam rad,ale tohle od vas fakt nechapu a ani nijak nechci;jo,jasne,mate narok na to,psat si ocem chcete a uverejnovat to (pozor na zakon o ochrane osobnich udaju),ale tady jste jenom trapne trucoval ke konci,abyste mel o cem psat clanek, "jak jsou na vas lidi zly" a hle-ono se nepovedlo..)
A jeste (AAA, 01.12.2013, 15:19 )
na konci ty otazky,to bych cekal od patnactiletyho fracka,to jsou typicky recnicky otazky,vy ani necekate,ze na ne nekdo odpovi nejak,abyste zmenil svuj nazor a obohatil se v diskusi..ve vetsine mate pravdu,jak jste to napsal v na tom konci,nicmene to jsou otazky s velkymi "podminkami",za nichz muzou bejt uskutecneny ty vysledky,,
... (Luděk, 02.12.2013, 08:05 )
Jsem tam čekal ještě jednu otázku "A co si o tom myslí Jan Tleskač?"
Ne, nedovedu (-OB-, 01.12.2013, 16:34 )
si představit, že bych koupil podhorskou chatu co sloužila veřejnosti a uzavřel ji. Nuž ale co by kdyby. Kdyby k tomu, čistě hypoteticky, došlo, tak bych weby, které by o "mé" chatě psaly, oslovil a požádal je o odstranění nefunkčních kontaktů a informování, že je objekt pro veřejnost uzavřen. Určitě bych nevyhrožoval právníky a neptal se, kdo mi dal svolení ke zveřejnění. To opravdu nikdo nepotřebuje.
Soukromé vlastnictví (poldaj, 30.11.2013, 21:27 )
Vzhledem k tomu,že žijeme v době,kdy by alespoň soukromé vlastnictví mělo být uznáváno,mám názor,že na přání majitele,by měl být odkaz smazán.Vaše dojmy a pojmy z dřívější doby,kdy chyta či chylupa byla v provozu jsou zcela mimo a nyní již nezajímavé a k ničemu*jestliže je chata soukromá a neprovozována pro veřejnost.A úryvky vytržené z kontextu....trochu na hlavu ne?Jo kdyby jste to podal celé,třeba. Majitele neznám,na chalupě jsem v životě nebyl a Šumavu mám přes celou republiku.A beztak to bude nějaký rádoby zbohatlík.Ale pokud jste seriozní server vyhovíte majiteli.Přesto že je to nějaký ....
Děkuji za názor (-OB-, 30.11.2013, 21:48 )
Text není sestaven z úryvků, jedná se o kopletní přepis. Tedy kromě adres a podpisů.
P.S.: Novému (-OB-, 30.11.2013, 22:07 )
majiteli na jeho majetek přece nikdo nesahá, snad jedině "neviditelná ruka trhu". Já to nyní vezmu od lesa. Ještě pře pár lety jsem se setkával s lidmi, kteří hledali Chatu pod Rozsutcom (shořela před cirka 30 lety). Na webu je dnes (naštěstí) řada stránek o této chatě včetně dobových fotografií. Chata na Šindlově sice známosti té první nedosáhla, v nejbližších letech o ní určitě řada lidí bude informace hledat. Tak se od nás dozví, že chata již není určena pro veřejnost. Na hlavu postavené by mi naopak přišlo, kdyby se všechny takovéto stránky smazaly. Podotýkám, že je to můj názor (za nímž si ale stojím), vy můžete mít názor zcela opačný, na nějž máte pochopitelně rovněž právo.
odpověď OB (poldaj, 30.11.2013, 22:21 )
Ok Váš názor z tohohle pohledu beru.Je třeba vidět i druhý.Podnikám a tudíž chápu ,co to znamená být obtěžován,za jakehokoliv počasí času denní či noční atd.Rekord mám objednávku v 23.00 v noci či na Nový rok v 6.00.I když to si měl majitel uvědomit když to kupoval-koupil to s minulostí.Jen jsem napsal co si myslím.Hezký večr
Fajn, alespoň (-OB-, 30.11.2013, 23:04 )
částečná shoda. Vím, co to je řešit pracovní záležitosti o víkendu, o svátcích i o půlnoci. A ještě nejlépe třeba ze zahraničí, kde jsem pracovně velkou část roku. Díky stránce na našem webu (s chatou, byť historickou) ale nikdo současného majitele obtěžovat nebude (telefony aj. jsem odstranil po žádosti majitele o smazání záznamu). Ono nešlo ani tak o formu (výhrůžka), ale obsah druhého mailu, na nějž jsem koukal opravdu nevěřícně. Rozhodně mě netěší podobné kontroverzní záležitosti (články, diskuse), raději se věnuji užitečnější činnosti.
Je tohle vůbec možné? (Roman, 30.11.2013, 13:04 )
Koukám, že pan Brandos bere hákem úplně všechny. Nejen autory článků, kterým neplatí včas sjednané honoráře. Nejen autory fotografií, kdy soutěžní fotografie používá v rozporu s autorskými právy. A nejen předplatitele časopisu, kteří si předplatili mnohem víc čísel časopisu, která nakonec nevyšla. Zveřejnit takovou korespondenci může opravdu jen ubožák.
Můžete, prosím, (-OB-, 30.11.2013, 14:07 )
napsat konkrétně, jaký autorský honorář a za co jste nedostal? Kterou fotografii ze soutěže jsem použil v rozporu s autorskými právy a pravidly fotosoutěže? Tištěný časopis zatím nevychází, informace o tom (a co s tím) je na příslušné stránce.
Haló, pane (-OB-, 30.11.2013, 23:05 )
Romane. Jak je to tedy s tím porušováním autorských práv? Zatím jste své obvinění nekonkretizoval. A když již budete u toho tak mi, prosím, ozřejměte, jak toto souvisí s tímto článkem.
Souhlas s autorem (boban, 30.11.2013, 12:45 )
Souhlasím s autorem a i pro majitele je lepší, aby informace o chatě byla s tím, že již není v provozu. Případní návštěvníci o tom budou vědět a nebudou počítat s možností ubytování nebo občerstvení.
Komance nevolim (Jan Evjak, 29.11.2013, 19:01 )
Pane, to je tedy sila....
Informace (-JOCY-, 29.11.2013, 18:10 )
o existenci objektu muze byt pro (cyklo)turisty velice dulezita, zejmena v nahle bouri, mlze, snehove vanici, ci nehode (urazu). Vubec nezalezi jde-li o objekt soukromy, ci pro verejnost. Nynejsi aktualizace je dostatecna (odstraneny pocty luzek, ceny ubatovani, jiz drive kontakt; uprava textu). Být majitelem, zaslu nove foto. A emoce stranou!
Šindlov (Kajman, 29.11.2013, 12:47 )
Já nevím, jsem asi nějak zaostalý nebo co, ale co přesně je špatně na tom, když majitel soukromého objektu nechce, aby vznikal dojem, že nabízí ubytování, když toto není pravda? Jistě, forma komunikace neproběhla zrovna šťastně a asi by bylo možno svoji žádost formulovat vstřícněji a neohánět se hned právníky. Nicméně samotná podstata mi nepřipadá nijak nepatřičná. Výsledek je stejně nakonec takový, aby se vlk nažral a koza zůstala celá, přičemž jako blbec si může připadat akorát tak čtenář.
Šindlov (Kajman, 29.11.2013, 12:55 )
A abych jako čtenář odpověděl na otázky v závěru článku: Myslíte si, že je nemravné informovat o turistických chatách bez souhlasu majitele? - ne, to nemravné není. Jenže jak jsem pochopil, tady se už nejedná o turistickou chatu, nýbrž a soukromý objekt, do kterého veřejnost nemá přístup. Mně by se taky nelíbilo, kdyby na okno mojí chylupy bouchali zájemci o ubytování. Jsme v naší redakci vadní? - to si netroufám hodnotit a pevně věřím, že ne, proto by bylo dobré zahodit emoce a podívat se na problém střízlivě. Myslíte si, že turista nemá právo být informován o stavu věcí nikým jiným než provozovatelem či vlastníkem? - to si pochopitelně nemyslím, pokud se ovšem jedná o veřejný objekt. V tomto případě by bylo mimořádně vhodné, když už tedy technicky nelze informace vymazat (o čemž teda pochybuju), odstranit aspoň informace o počtu lůžek atd., protože slovíčka "byla" a "nabízela" může kdokoli přehlédnout. Celkově to vypadá spíš jako schválnost než snaha informovat návštěvníky. Myslíte si, že by v takovémto případě byla možná svobodná diskuse a hodnocení? - to jistě ne a o tom se snad nikdo nepře. Ještě bych rád uvedl, že bývalého ani současného majitele neznám, v životě jsem v dotyčné chatě nebyl, celkově je mi úplně ukradená a na Šumavu nejezdím od doby, co uschla. Dále místopřísežně prohlašuji, že nejsem člen ani volič KSČM, v době změny režimu mi bylo 13, naopak jsem členem pravicové strany (čímž mi teď ovšem asi na hlavě přistane pár lejn, vzhledem k popularitě minulé vlády na tomto serveru).
Pane Kajman, (-OB-, 29.11.2013, 13:08 )
vaše politická příslušnost mě, stejně jako naprostou většinu lidí, opravdu nezajímá. No a každý čtenář (jenž zvládl přelouskat slabikář až do konce) se na stránce dočte o uzavření (údajném?) objektu. Kvůli Trekingu vám na okno tedy nikdo rozhodně ťukat nebude.
x (Kajman, 29.11.2013, 16:43 )
Pane Brandosi, argumentace ad hominem je známkou ubohosti. S politickou orientací jste začal vy, v článku nahoře se oháníte KSČM. Jinak tedy pozoruji, že jste zřejmě očekával pod článkem salvy nadšených přitakávačů a odlišný názor je vám očividně proti srsti. Inu, taky informace, ale o vás.
Salvy (-OB-, 29.11.2013, 17:35 )
přitakávačů? KSČM? Asi každý mluvíme (píšeme) o zcela jiném příspěvku…
Imho, na základě (-OB-, 29.11.2013, 12:58 )
této logiky shoří horská chata a vy hned texty o ní odstraníte. Spadne rozhledna a vy stránku smažete. To je samozřejmě vaše věc. My tam ale dáme pouze poznámku o zániku objektu a nebo změně uživatelských práv, ale informaci jako takovou o (bývalém) objektu u nás stále naleznete. Jako blbec bych si naopak připadal, když bych klikal na odkaz (z vyhledávačů nebo dalších odkazujících webů) na již neexistující stránku.
x (Kajman, 29.11.2013, 16:44 )
Nikoli. Ale přišlo by mi logické odstranit informace o počtu lůžek a ceně přespání, stejně tak v případě oné fiktivní rozhledny otevírací dobu a cenu vstupného.
Proč? (-OB-, 29.11.2013, 17:38 )
Někoho by mohlo zajímat, jaké byly před léty ceny. Jinak soudný člověk když otevře předmětnou stránku na našem webu nebude zde chtít objednávat ubytování…
Toto ano (Presi, 02.12.2013, 16:20 )
Souhlasím. Informace tohoto typu mne osobně zajímají i po letech, kdy objekt přestal být funkční. Myslím, že žádný normální člověk, který ví o uzavření chaty, na její dveře bušit nebude. Zvlášť pokud na ní už ani není žádná cedule. Najde-li se však takový natvrdlý sveřepý jedinec, pak to rozhodně není chyba žádného turistického portálu.
P.S.: Nakonec (-OB-, 29.11.2013, 17:39 )
tento údaj byl z této stránky již před touto "diskusí" odstraněn.


Reklama
Výběr článků
Hory Bajura GV, test pevné obuvi pro vysokohorskou turistiku a těžký treking
Hory Grosser Piz Buin (3 312 m), Silvretta - túry na alpské třítisícovky
Hory Polární záře, proč a kde vznikají - aurora borealis a aurora australis
Reklama
Témata našich článků…
Mechové jezírko Téryho chata Malá Fatra, ubytování Kamenitý Tematín Pieniny Chata pod Suchým Milešovka Jeseníky, ubytování Lovoš Čertovy skály Maroko Praděd Měsíc Soos Breithorn Kvarky Mont Blanc Chalupská slať Mohelenská step Horská nemoc Panská skála
Reklama
Doporučujeme ke čtení

Sněžnice - typy, konstrukce a použití sněžnic

Hory

Pro ty jež se v zimě rádi vydají po svých (ať už z jakéhokoliv důvodu rozhodli nepoužívat lyže - neumí nebo nechtějí lyžovat)…

Akutní horská nemoc, biomedicínské zvláštnosti pohybu ve velkých nadmořských výškách

O horské nemoci slyšel určitě každý, kdo se věnuje horské turistice, trekingu či horolezectví. Někteří ji možná zažili na vlastní kůži, ale kolik z nás ví, jak tato "nemoc" vzniká a jaké jsou její příčiny?…

Populární treky
1. Rumunské Karpaty Maramureš, Suhard, Rodna a Sapinta, Sighet (1) - trek po hřebenech rumunských Karpat
2. České hory Králický Sněžník, procházka nad mraky - z Dolní Moravy k vrcholu Králického Sněžníku
3. Slovenské hory Roklinou Suchá Belá, Slovenský ráj a turistické trasy
4. Slovenské hory Putování Slovenským rudohořím, přes Sihlianskou planinu, Klenovské a Balocké vrchy
5. České hory Túra přes posvátný Radhošť, turistické trasy v Beskydech
Reklama
Regiony
Beskydy | Bílé Karpaty | Blatenská pahorkatina | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Děčínská vrchovina | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Džbán | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Ještědsko-kozákovský hřbet | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křemešnická vrchovina | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podbeskydská pahorkatina | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Slezské Beskydy | Smrčiny | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Belianské Tatry | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Myjavská pahorkatina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Ostrôžky | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Beskydy | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Starohorské vrchy | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Východoslovenská rovina | Zemplínské vrchy | Žiar
Túry a lokality podle pohoří
Beskydy Bílé Karpaty Javorníky
Jeseníky Jizerské hory Krkonoše
Kysuce Krušné hory Malá Fatra
Malé Karpaty Nízké Tatry Roháče
Šumava Velká Fatra Vysoké Tatry
Hledej podle pohoří
Služby Horská seznamka Outdoor bazar Ztráty a nálezy Archiv článků Spolupracujeme Počasí Satelitní snímky Fotogalerie Turistická mapa Kalendář turistických akcí Treky České hory Slovenské hory Alpy Karpattreky Rumunské hory Ukrajinské Karpaty Asijské hory Severské země Turistika s dětmi Balkánské a evropské hory Ubytování Horské chaty, české hory Slovenské chaty Penziony, hotely Ubytování online Alpské chaty České kempy Slovenské kempy Chorvatské kempy Kempy, Slovinsko Ukrajina, Rumunské hory Výlety Skalní města a skály Naše vrcholy Rozhledny České hrady Slovenské hrady Jeskyně Vodopády Sedla a doliny Členění Slovenska Geomorfologické členění ČR Výlety Přehled našich pohoří Sopky v ČR Karpaty Alpy Ledovcová jezera Památky a zámky Větrné mlýny Čedičové varhany Viklany Bludné (eratické) balvany Ostatní Cestování, cestopisy Horolezectví Cykloturistika Snow Soutěže Příroda, fauna a flóra Vesmír, astronomie Produkty Testujeme Outdoor vybavení, poradna
TOPlist