Bieszczady a lesní železnice BKL v PolskuLesní železnice a pára v Bieszczadech28.10.2005 | Jacek Chizyński
Dne 15.10.200 proběhlo na Bieszczadské lesní železnici ukončení turistické sezóny. V hlavní roli vystoupila činná parní lokomotiva Las 1884 (Fablock 4967/1956), na jejímž zprovoznění se podílela skupina milovníků kolejí v Majdane. Lokomotiva byla v roce 2004 odkoupena z cukrovaru Kruszwica. Před výjezdem do Dolźycy proběhly krátké proslovy představitelů dráhy. Souprava tvořena dvěma letními vagóny Bx se vydala na cestu krátce před polednem, aby cestou účastníci jízdy mohli cestou spatřit manévry spojené s přípravou soupravy s vagóny naloženými dřevem. Vlak projížděl krásnými karpatskými lesy a zastavoval na nejzajímavějších místech na fotografování. Jednou z nejpěknějších fotozastávek byl nájezd soupravy v Solińce, kde byl podzimním sluncem nasvícen vrchol Matragony (990 m). V Balnici se vlak vydal na zpáteční cestu, na které však již bohužel díky krátkému dni a docházející vodě v parní mašině nebylo možno dělat další fotozastavení. Proto doufám, že Správa BKL uvede v příští turistické sezóně lokomotivu Las do turistického provozu. Líbil se vám tento článek? Diskuse k tomuto článkupřidat názor zobrazit celou diskusiDalší související články:+ Karpatské lesní železnice |
|