Vezměte si zpět čas strávený na letišti - co dělat při zpoždění letu?Rady a tipy20.12.2018 | PR
Ať už vás začaly nudit krásy Čech a Moravy, nebo jste se jednoduše rozhodli vyrazit do světa na pořádný treck, nasednout na letadlo a během pár hodin se ocitnout míle daleko od domova se jeví jako fantastické řešení pro mnoho nadšených cestovatelů. Co ale dělat, když místo překonávání dlouhých vzdáleností jste nuceni překonávat spíše dlouhé hodiny čekání na letišti? Nezapomínejte, že váš čas je cenný. Konkrétně ho pro tyto případy vyčíslilo nařízení Evropského parlamentu a Rady EU. Za jakých podmínek dostanu odškodnění?Je samozřejmostí, že náhrada škody nenáleží jen tak každému. Nařízení se bez výjimky vztahuje na evropské dopravce, popřípadě i dopravce působící mimo Evropskou unii. V druhém případě však platí, že musíte s mimoevropskou společností odlétat z území EU. Dále je nutné, aby zpoždění vašeho letu přesáhlo 3 hodiny na příletu letadla do tížené destinace. Výše nároku se poté odvíjí od celkové délky plánovaného letu. Obecně je vyčíslena částka:
Nastávají i situace, kdy společnost určitý let zruší úplně . V takových případech máte mimo výše zmíněného odškodnění také nárok na vrácení peněz za letenku v plné výši. Na co je třeba si dávat pozor?Častou výmluvou leteckých společností bývají mimořádné okolnosti. Co vše se však skrývá za tak obecným pojmem? Nařízení skutečně toto udává jako výjimku z plnění odškodnění, avšak zmíněné okolnosti musí být zákonitosti, které nebylo možné ze strany společnosti nijak ovlivnit. Jako typické příklad se uvádí počasí. Za jiné problémy, jako například závada na letadle nebo nespolehlivost, je zodpovědnost letecké společnosti, a tedy vzniká pasažérovi možnost si nárokovat finanční odškodnění. Dále pro každého nebývá samozřejmostí si uchovat palubní lístky, které však mohou být při konfrontaci společnosti rozhodující. Spousta z nás také nepovažuje za důležité uchovat případné různé účtenky za jídlo, pití či dopravu, které také můžete požadovat proplatit od letecké společnosti, jako náklady za čekání na letišti. Mohu kontaktovat leteckou společnost sám?Samozřejmě, tato možnost se přímo nabízí. Avšak opatřete si pevnou vůli, neomezenou trpělivost a ostré lokty. Většina společností s cestujícími o náhradě škody nediskutují a veškeré stížnosti okamžitě smetou ze stolu. Jednoduchou možností je zadat případ společnosti Vaše nároky.cz, která pomáhá cestujícím získat odškodnění za zpožděný či zrušený let. U společnosti neplatíte žádné poplatky, její jedinou odměnou je pouze provize ze získaného odškodnění. Výhodnou je, že se o nic nemusíte starat a jen čekáte, až vám přijdou peníze na účet. |