Veletrhy GO a Regiontour v Brně v roce 2013GO a Regiontour 2013 v Brně30.1.2013 | Kamil Balaj
Veletrhy GO - Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu, REGIONTOUR - Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech proběhly ve dnech 17.- 20.1.2013 v areálu Výstaviště BVV. Lednové brněnské veletrhy GO a REGIONTOUR se návštěvníkům představily v nové podobě s rozšířeným obsahem - jako kompletní prezentace možností trávení volného času včetně poznávání regionální gastronomie. V době internetu a zahlcení informacemi pořadatelé vsadili na zprostředkování autentických zážitků. Návštěvníci poznávali vzdálená místa skutečně všemi smysly a mohli si vyzkoušet i různé způsoby aktivní dovolené. Čtěte také: Brno - město v kopcích aneb Bryncl - štatl v berglách Středoevropských veletrhů cestovního se zúčastnilo 776 vystavujících firem a organizací z 21 zemí vystavujících na ploše 9 500 m2. REGIONTOUR má snahu být největší prezentací možností trávení dovolené nejen v České republice. Na veletrhu GO se návštěvníkům představilo na 90 zahraničních destinací včetně exotických. Během čtyř dnů si oba veletrhy prohlédlo téměř 30 tisíc návštěvníků, profesionálů v cestovním ruchu i koncových zákazníků, kteří přijeli z devíti zemí, ze zahraničí především ze Slovenska, Polska a Chorvatska. V Press centru se akreditovalo 337 novinářů, mezi nimi 20 zahraničních ze Slovenska a Itálie. Poprvé se uskutečnil RegFoodFest, kde mohli návštěvníci ochutnat typické pokrmy i potravinářské a nápojové produkty jednotlivých regionů. V sousedství expozic veletrhu GO probíhalo třídenní finále prestižní soutěže Gastro Junior Brno - Bidvest Cup, v níž o tituly mistrů ČR bojovali nejlepší mladí kuchaři, cukráři a číšníci. S konkrétními možnostmi aktivní dovolené se podrobně seznámili v rozšířené Cyklistické vesničce a v expozicích Golf a Dovolená na vodě v sousedním pavilonu F. Návrat k tradicím a jejich rostoucí význam v cestovním ruchu dotvářela folklórní vystoupení a řemeslný jarmark. Na veletrhu byly vyhlášeny výsledky Velké ceny cestovního ruchu 2012/2013 - kvalitní počiny v oblasti cestovního ruchu. V kategorii Nejlepší turistický produkt zvítězilo Českosaské Švýcarsko s "To jede! Aneb busem, parníkem, vlakem i tramvají do světa skalních měst". Jako nejlepší jednotnou kampaň porota ocenila "Netradiční místa pro netradiční setkání" Centrály cestovního ruchu - Jižní Morava a vítězem kategorie Nejlepší turistický portál jsou mojeorlickehory.cz. Nejlepší lázeňský a wellness balíček připravily Lázně Luhačovice, a to "Lázeňská dovolená pro rodiny s dětmi". V kategorii nabídek pro golfovou turistiku porotu nejvíce zaujal balíček "Rodinný víkend na golfu" od Silesia Golf Resort Kravaře. Nejlepšími cestovními kancelářemi loňského roku se podle hlasování široké veřejnosti staly Kovotour Plus, Exim Tours a Čedok. V nové podobě se představily tradiční soutěže mladých odborníků v cestovním ruchu. O titul REGION REGINA se soutěžilo přímo na pódiu v pavilonu P a soutěž PROFI GO se rozrostla o kategorii turistických produktů, které studenti škol cestovního ruchu prezentovali odborné porotě. Součástí veletržního programu byl 16. festival filmů, fotografií a knih o cestování GO KAMERA 2013 s ústředním tématem Nepál, se kterým se návštěvníci seznámili i prostřednictvím tance, hudby a exotické kuchyně. Přednášky probíhající paralelně ve dvou sálech Kongresového centra navštívilo během čtyř dnů několik tisíc cestovatelských nadšenců z ČR i zahraničí. Příští ročník veletrhů GO a REGIONTOUR se uskuteční v termínu 16. - 19. ledna 2014. Další související články:+ Hrad Veveří - kamenný vladař "Prýglu" na novém vzestupu (1)+ Zelený obr za humny jihomoravské metropole (1) + Za branami Brna přes dvě Baby + Babí lom: kozí hřbet nad Brnem + Krajem říčky Ponávky + Údolím Křtinského potoku; střední část Moravského krasu (2) + Slavná průmyslová minulost okolí Josefova; střední část Moravského krasu + Přírodní park Lysicko a jeho turistické cíle, I. Líbil se vám tento článek? |
|