Outdoorový web v Česku, návštěvnost (čtenost) českých outdoorových webůV jaké kondici je český outdoorový internet? Outdoorový web v Česku17.9.2008 | Otakar Brandos
Zajímavá otázka, ale těžká odpověď. Stránek s outdoorovou tématikou je na českém internetu obrovské množství, ale těch s pravidelně doplňovaným obsahem a s nějakou slušnější návštěvností je téměř jako šafránu. V rámci výměny linků s různými internetovými projekty mě pochopitelně zajímala návštěvnost jednotlivých serverů. Vlastně díky tomu tento orientační test začal vznikat. Značná skupina podobně zaměřených internetových stránek nemá počítadla, takže jejich návštěvnost mohu jen odhadovat na základě pravidelnosti aktualizací a rovněž podle pozice ve vyhledávačích (docela dobré vodítko) a do přehledu je nebylo možno zahrnout. Z přehledu jsem rovněž vynechal internetové stránky, které nemají prakticky žádný vlastní obsah, ale jsou zaměřeny jen na prodej zájezdů, letenek, pobytů na chatách aj., byť řada z nich má velice vysoké návštěvnosti. Jako například Hory.cz aj. Do přehledu jsem zahrnul pouze stránky, které pravidelně aktualizují svůj obsah a u nichž se dá předpokládat, že to s tím "outdórem" myslí vážně. A také mají sledovanost minimálně 500 návštěv denně.
Díky této podmínce z přehledu vypadla řada internetových stránek, například kdysi nadějné stránky Tatry.cz, které dnes mají velice nízké návštěvnosti. Do seznamu jsem nezahrnul ani několik státem dotovaných portálů. Například Kudyznudy.cz aj, u nichž jsem ve zdrojovém kódu nenalezl žádnou měřící službu. Zrovna jmenovaný portál Kudyznudy.cz nezávislé statistiky návštěvnosti v minulosti uváděl, ale ty nepřekračovaly návštěvnost níže uvedených testovaných webů a dnes tyto nezávislé statistiky od některé z měřících služeb neexistují. Což je tak trochu napováženou… Některé ze stránek, například Hedvabnastezka.cz, jsem rovněž musel vynechat, neboť u nich neexistují veřejně přístupné statistiky. Budu-li vycházet z informací uveřejňovaných na stránkách Horydoly, pak se Hedvabnastezka.cz pohybuje svou návštěvností v dolní části našeho žebříčku. Do testu jsem zahrnul následující internetové portály:
Statistiky návštěvnosti jsem zpracovával v průběhu 10 dní (pracovní dny i víkendy) vždy ke 23.00 h v daném dni. Absolutní návštěvnosti jednotlivých portálů jsou tedy o nějaké to procento vyšší, pro srovnání návštěvností nám ale i takovýto časový úsek postačuje. Všechny testované portály provádějí měření pomocí služeb navrcholu.cz a nebo toplist.cz, některé z portálů používají i více služeb. Metodika měření obou statistik je podobná, takže odchylka nebude převyšovat 5 - 10% (aproximováno podle srovnávacích statistik z google analytics). Jak na tom český internetový outdoor je? Ani dobře, ani špatně. Vysloveně velký portál u nás neexistuje, spíše se jedná o malé až středně velké portály. Některé mají stálou komunitu návštěvníků, jejichž návštěvnost stagnuje a nebo klesá, některé z portálu naopak zaznamenávají dynamický růst. Takže uvidíme, jak dopadne srovnání za rok, zda-li portály přibudou a nebo naopak některé vypadnou … Líbil se vám tento článek? Diskuse k tomuto článkupřidat názor zobrazit celou diskusi
Nechtělo by se někomu takovýhle test oprášit? Za pět let se myslím situace na outdoorových stránkách setsakra změnila a tak by se to tu mohlo odrazit. Český internet rozhodně rozhodně není stojatá voda.
Tento článek vychází pravidelně každý rok. Takže stačí líp hledat, někde to tu je.
http://www.treking.cz/testy/outdoor-weby-navstevnost.htm
zveřejňoval nový přehled návštěvnosti českých outdoorových webů, Lukáš již link na něj uvedl.
myslim si, ze bezkonkurencnou outdoorovou strankou zameranou na hory je hiking.sk.
Ahoj Joľo. Asi jsi si nepřečetl ani titulek článku. Hiking.sk je slovenský server a vlastně na Slovensku i defacto jediný. V čechách je situace přece jen jiná a konkurence podstatně větąí!
Ahoj Otakare! Dovolím si poupravit pár Tvých poznatků. Podle IAuditu (jedna ze dvou auditorských firem na českém internetu) má Hedvábná stezka průměrnou denní návątěvnost 1064 unikátních čtenářů (poslední auditovaná čísla jsou za červenec), Tatry.cz ve stejném měření 620 a MTBS.cz 2497. Připomínám, ľe IAudit vylučuje různé duplicity a chyby, takľe měří obvykle o 15-20 % méně neľ Toplist a Navrcholu. Podle NetMonitor (druhá auditorská firma) má Turistika aktuální průměrnou denní návątěvnost 4439. Tvoje srovnání vypadá jako férové, ale není a ani nemůľe být, protoľe auditované výsledky (reálné a srovnatelné) poskytuje právě pouze NetMonitor (Turistika) a IAudit (servery sdruľené v Outdoornet). Vąechno ostatní jsou čísla vycucaná z prstu. Aby bylo jasno: ąéfuju Horydoly, tedy portálu v Outdoornetu.
Ahoj Jakube. Dovolím si s Tvou připomínkou poněkud nesouhlasit. Píąeą, ľe mnou uváděná statistika není fér, ľe statistiky z toplistu a navrcholu jsou vycucané z prstu. No, kdyľ jsem četl metodiku iAuditu, tak mi naopak jejich statitika nepřipadá přílią seriózní a navíc je pěkně jako sluľba předraľená. To je ale jedno, to není to správné jádro pudla. Já srovnával souměřitelné statistiky "vycucané z palce" takľe řekněme ľe i srovnání takovýchto vycucaných statistik je poměrné a tudíľ srovnatelné. I kdybychom tedy ubrali po 10 - 20% z návątěvnosti kaľdého serveru, pak procentuální srovnání bude stejné :-)) ?
V tom případě Ti chybí důleľité servery a některá čísla jsi uvedl jinak, neľ je skutečnost. (O ceně za IAudit, natoľpak NetMonitor nediskutuji.)
Další související články:+ V červnu padl další rekord |
|