Outdoorový web v Česku, návštěvnost (čtenost) českých outdoorových webůV jaké kondici je český outdoorový internet? Outdoorový web v Česku17.9.2008 | Otakar Brandos
Zajímavá otázka, ale těžká odpověď. Stránek s outdoorovou tématikou je na českém internetu obrovské množství, ale těch s pravidelně doplňovaným obsahem a s nějakou slušnější návštěvností je téměř jako šafránu. V rámci výměny linků s různými internetovými projekty mě pochopitelně zajímala návštěvnost jednotlivých serverů. Vlastně díky tomu tento orientační test začal vznikat. Značná skupina podobně zaměřených internetových stránek nemá počítadla, takže jejich návštěvnost mohu jen odhadovat na základě pravidelnosti aktualizací a rovněž podle pozice ve vyhledávačích (docela dobré vodítko) a do přehledu je nebylo možno zahrnout. Z přehledu jsem rovněž vynechal internetové stránky, které nemají prakticky žádný vlastní obsah, ale jsou zaměřeny jen na prodej zájezdů, letenek, pobytů na chatách aj., byť řada z nich má velice vysoké návštěvnosti. Jako například Hory.cz aj. Do přehledu jsem zahrnul pouze stránky, které pravidelně aktualizují svůj obsah a u nichž se dá předpokládat, že to s tím "outdórem" myslí vážně. A také mají sledovanost minimálně 500 návštěv denně.
Díky této podmínce z přehledu vypadla řada internetových stránek, například kdysi nadějné stránky Tatry.cz, které dnes mají velice nízké návštěvnosti. Do seznamu jsem nezahrnul ani několik státem dotovaných portálů. Například Kudyznudy.cz aj, u nichž jsem ve zdrojovém kódu nenalezl žádnou měřící službu. Zrovna jmenovaný portál Kudyznudy.cz nezávislé statistiky návštěvnosti v minulosti uváděl, ale ty nepřekračovaly návštěvnost níže uvedených testovaných webů a dnes tyto nezávislé statistiky od některé z měřících služeb neexistují. Což je tak trochu napováženou… Některé ze stránek, například Hedvabnastezka.cz, jsem rovněž musel vynechat, neboť u nich neexistují veřejně přístupné statistiky. Budu-li vycházet z informací uveřejňovaných na stránkách Horydoly, pak se Hedvabnastezka.cz pohybuje svou návštěvností v dolní části našeho žebříčku. Do testu jsem zahrnul následující internetové portály:
Statistiky návštěvnosti jsem zpracovával v průběhu 10 dní (pracovní dny i víkendy) vždy ke 23.00 h v daném dni. Absolutní návštěvnosti jednotlivých portálů jsou tedy o nějaké to procento vyšší, pro srovnání návštěvností nám ale i takovýto časový úsek postačuje. Všechny testované portály provádějí měření pomocí služeb navrcholu.cz a nebo toplist.cz, některé z portálů používají i více služeb. Metodika měření obou statistik je podobná, takže odchylka nebude převyšovat 5 - 10% (aproximováno podle srovnávacích statistik z google analytics). Jak na tom český internetový outdoor je? Ani dobře, ani špatně. Vysloveně velký portál u nás neexistuje, spíše se jedná o malé až středně velké portály. Některé mají stálou komunitu návštěvníků, jejichž návštěvnost stagnuje a nebo klesá, některé z portálu naopak zaznamenávají dynamický růst. Takže uvidíme, jak dopadne srovnání za rok, zda-li portály přibudou a nebo naopak některé vypadnou … Líbil se vám tento článek? |
|