Poslední aktualizace: 25.11.2015 , svátek má
Treking > Horolezectví > Expedice K2 Honzy Trávníčka, výškové horolezectví

Expedice K2 Honzy Trávníčka, výškové horolezectví

Informace z Jeníkovy cesty do basecampu

22.7.2014 | Honza Trávníček

Konečně. Konečně v základním táboře pod K2. A v pondělí už začíná lezení na kopci. Pokusím se zúročit mnoha měsíční až mnoha roční přípravu. Jak jste již pochopili, tak dostat se sem mne zase tolik nebavilo. Jeden z nejkrásnějších treků na světě jsem již totiž šel v roce 2009. A užil jsem si to moc. Parádní parta. Tehdy i dnes.

Z treku do BC pod K2

Bohužel mou cestu údolím Baltoro provází vzpomínka na rok 2009 a na kluky, kteří tady již s námi nejsou. Zdeněk Hrubý zemřel loni na Gasherbrumu I, Kuba Vaněk taky v Nepálu na Baruntse. Nicméně již jsme tady. Takže zapomeňme na trek a pojďme se věnovat kopci. A není to ledajaký kopec. Je obrovský. Fakt je majestátní. Měli jsme nádherný počasí - výhledy z Concordie jsou fantastický.

V roce 2009 by mě nenapadlo, že se tam budu někdy hrabat… no, víc jsem k tomu řekl Lucce do sobotního vysílání na Radiožurnálu. Poslední den pochodu do BC byl fakt dlouhý… téměř 12 h - cestou jsme se stavili pod Broad Peakem u Libora Uhra a Marka Novotnýho - ti dnes i s doprovodem dorazili na oběd k nám.

Čtěte také: Makalu, 58. výročí prvovýstupu na pátou nejvyšší horu světa

A nestačili valit oči. Letos si fakt žijeme parádně, neboť je s námi Martin Havlena, který se nám stará o žrádýlko. A jsou to fakt dobroty jak od maminky... od noků se zelím po výborné špagety atd. atd. Prostě super. Dneska taky konečně došla kuřata. Hurá. Jenže oni pro změnu zabili krávu…

Sranda byla cestou, kdy jsem při přepravě po Karakoram Highway viděli naprosto nelidský transport kuřat a slepic. Na základě tohoto krutého zážitků založili Martin a Miska PPK - Práva Pákistánských Kuřat. Miska se však rychle vyloučil při první večeři, kdy si kuře dokonce 2× přidal. Nicméně jejich petice s třemi podpisy (malá nápověda - kdo je třetí podepsaný? že by jediný vegetarián ve výpravě?) měla obrovský vliv na přepravu kuřat do BC. Nesli je pěkně spořádaně po 2 ks v krabičkách.

Z treku do BC pod K2

Na zítra (neděle) jsme si "objednali" Puju (budhistický obřad pro štěstí, který by vám měl zajistit vše dobré na kopci). Jak je to možné v islámském Pákistánu? Protože jsou tady naši známí z Annapurny - nepálská agentura Seven Summit s Dawou (bratr majitele Migmy - jsou první bratrská dvojce, která má vylezenou Korunu Himaláje).

V BC pod K2

Letos tady mají kromě běžných klientů i tři nepálský holky, který se pokoušejí vylézt K2. Sice s kyslíkem, ale stejně super výkon… Je tu pod kopcem zhruba 50 - 70 lezců v několika týmech. Jo a PS: Fanynky děkuji za zprávy - chvíli jsem měl dokonce zahlcenej saťák.

SMS zprávy v období BC K2 - CIII

Nemůžu spat, za pár hodin jdu na kopec, který jsem viděl poprvé v roce 2001 z velké dálky, teď je nějakej větší… Držte palce a posílejte energii, kdo umí, bude se hodit, díky (13.7.2014)

Pro dnešek hotovo, kempujeme ve výšce 6 600 m, někde mezi 1. a 2. výškovým táborem. Z BC nastoupáno 1 500 m s nákladem… Ufff (14.7.2014)

Dnes spíme tři na mini plošině pod druhým výškovým táborem v 6 500 m, který vybudoval Radek než jsme s Miskou překonali dnešních 1 500 m převýšení s vynáškou. Jsme všichni KO. Celou dobu buď hodně prudkej svah 30 - 50 stupňů či až 4-kový lezení ve skále ve výšce 6 000 a více. Ještě že jsou převážně fixy. No je to prostě K2, žádná procházka... Díky všem za sms, dodávají sílu. PS: Tak K2 není jen vysoká a mohutná, ona je i pěkně těžká (14.7.2014)

BC pod K2

Přespání proběhlo v pořádku, dnes jsme vyrazili na další cestu, dnešní cíl je přespat v 3. výškovém táboře, či otočit někde pod ním… Každopádně bychom rádi dosáhli výšky 7 000 m… Držte palce!!! (15.7.2014)

Radek je v 3. výškovém táboře - 7 400 m, Tráva a Miska kousek pod ním. Tedy potvrzeno - dnes a možná i zítra přespí v 7 400 m kvůli aklimatizaci, pak zpět dolů. (15.7.2014)

Včera jsme došli (tedy já s Miskou se doplazili do 3 BC - 7 400 m - monstrum, Radek opět relativně OK). Více popíšu za 2 dny z BC. Rozhodli jsme se, že zůstaneme namačkaní v tom našem stanu pro 2 ks ještě 1 noc. Pro aklimatizaci to bude baječný. Jsme takový rychlejší ňák:) Bohužel se zkazilo počasí (nicméně to jsme věděli:), takže od noci již sněží a přestat nemá. Naštěstí se většina z těch přísných 1 800 m dá proslanit. Tak to musíme zvládnout ve vánici. Jo to je zas vejlet. Já jsem mladej kluk, ale ti dva by již měli mít rozum. Díky ještě jednou za nás všechny!!! (16.7.2014)

Teď padlo oficiální rozhodnutí, zůstáváme do zítra. Sice jsme stále rozjebaný jako cikánský děti, jak říká Radek:) Ale pokud vydržíme, mohli bychom sem jít znovu až při vrcholovém pokusu… PS: Díky za sms, když si takhle ležíte ve stanu, posloucháte sněžení a čekáte na lavinu, potěší… Akorát pozor na délku někde chybí konec! (16.7.2014)

+ Dobývání nejvyšší hory světa, Mount Everest
+ Čtyři osmitisícovky za čtyři měsíce
+ Horolezecká expedice Himalaya 2007
+ Šiša Pangma, Tibet
+ Mount Everest je nižší!?
+ Na dohled Everestu
+ Vrtulníkem na Mount Everest
+ Hillary s Tenzingem nebyli na Everestu první! Učebnice se budou přepisovat.
+ Expedice na Mount Everest již postavila BC

Hory Tuláky mezi buky (2), treking v Bukovských vrších a Bieszczadech
Hory Besedické skály, jedno ze skalních měst Českého ráje
Hory Pekelný přechod Slezských Beskyd - Velký Stožek, Barania Góra a Skrzyczne
Český ráj Malá Fatra, ubytování Chata na Šerlichu Hajnáčka Hukvaldy Zbojnícka chata Krížna Jeseníky, ubytování Poľana Praděd Sovinec Maroko Králický Sněžník Komety Sivá brada Piz Bernina Tribeč Blesk Veporské vrchy Jeskyně Na Pomezí Turistické boty Hrad Frýdštejn

Vliv větru na pocitovou teplotu, tabulka pro přepočet

Vítr patří k základním meteorologickým jevům. Vánek či slabý vítr je v letních parnech vítaným společníkem. Silnější vítr může být vítaným společníkem při chůzi nebo drápání se do kopce za předpokladu, že fouká po…

Solární nabíječky pro turistiku a treking - luxus nebo nezbytnost?

Solární nabíječky se v outdooru objevily poměrně nedávno. Se stále častějším používáním GPS, digitálních fotoaparátů…

1. Slovenské hory Baraniarky a Kraviarske, podzimní balada modré hřebenovky
2. České hory Ledopády v Pulčínských skalách; návštěva Pulčínských skal a ledopádů aneb úskalí turistiky na Valašsku
3. Rumunské Karpaty Maramureš, Suhard, Rodna a Sapinta, Sighet (1) - trek po hřebenech rumunských Karpat
4. České hory Králický Sněžník, procházka nad mraky - z Dolní Moravy k vrcholu Králického Sněžníku