Testy kol pro cykloturistiku, outdoor recenze krosového kola Trek 7 500Redakční test kola Trek 7 5004.1.2009 | Jan Merhaut
Model Trek 7 500 je na první pohled aristokrat mezi krosy. Napoví to už první pohled - svazkový výplet nelze přehlédnout a celkový dojem dokresluje elegantní povrchová úprava i celkový design rámu. Jak je u značek Trek a Garry Fisher obvyklé, pochází většina komponent s výjimkou řazení od firmy Bontrager. Jedná se o kliky, náboje kol (s velmi tichou volnoběžkou devítikolečka), představec, řídítka, sedlo a sedlovku. Materiál rámu tvoří hliníková slitina s označením Alpha SL, umožňující dosažení nízké hmotnosti kola. Přední i zadní měnič pocházejí od Shimana, zadní je ze sady Deore LX, přední měnič a řadicí páčky ze sady Deore. Brzdové čelisti Shimano jsou ovládány pákami Tektro Sensir. U přední brzdy je použit modulátor brzdného účinku, zmenšující nebezpečí zablokování předního kola následovaného "výletem" přes řídítka. Sportovnímu charakteru kola odpovídají převodové poměry, charakterizované trojpřevodníkem 26-36-48 zubů a devítistupňovým pastorkem 11-34 zubů. Nechybí nejtěžší převod do rychla 48/11 který se hodí na silnici, jízdu do stoupání usnadňuje převod 26/34, což proti nejlehčímu převodu 28/32 používaném u většiny krosů na českém trhu přináší zlepšení stoupavosti o 15%. Použité pláště prakticky bez vzorku, v rozměru 32-622, napovídají, že se s kolem počítá zejména na silnice a cesty s kvalitním povrchem. Technické údaje kola Trek 7500
Využitelnost kola
Líbil se vám tento článek? Diskuse k tomuto článkupřidat názor zobrazit celou diskusiDalší související články:+ Redakční test kola Apache Wakita+ Test kola Apache Matto, technické údaje + Redakční test kola Apache Hooha, technické údaje + Jak si vybrat vhodné kolo pro cykloturistiku |
|