Apache Wakita Disc, outdoorová recenze (test) kola z třídy krosůTest krosového kola Apache Wakita Disc1.12.2009 | Jan Merhaut
Wakita Disc je druhým nejvyšším modelem v řadě krosů Apache. Tento model je vybaven kotoučovými brzdami, což vyjadřuje i název kola. Jde o hydraulické brzdy, což je v této kategorii rozhodně nadstandard. Přínosem kotoučových brzd je nejen vynikající brzdná síla při velmi malé ovládací síle, ale také dokonalá dávkovatelnost a snadná údržba, protože brzdové destičky jsou samostavitelné a brzdy proto není třeba po celou dobu životnosti destiček seřizovat. Veškerá údržba spočívá ve výměně destiček, která je snadná a zvládne ji při trošce pečlivosti i neodborník. Přednostmi kotoučových brzd jsou stabilní brzdná síla bez ohledu na počasí a fakt, že brzděním nedochází k opotřebení ráfků. Rám kola z hliníkové slitiny 6061 s dvojitým zeslabováním má klasický tvar, horní rámová trubka má průřez obrácené kapky, dolní mohutná trubka má proměnný profil, z kapkovitého u hlavové trubky plynule přechází ve vodorovný oválný u středu. Sympatické je použití představce s nastavitelným sklonem. Umožní to optimální doladění posedu a tím dokonalé využití síly, vyvinuté šlapáním. Převody kola umožňují využití v širokém rozmezí sklonu terénu, kolo je dostatečně rychlé na rovině, má ale i dostatečně lehké převody umožňující bez problému zdolávat náročnější stoupání. Testovaný vzorek měl kazetu 11-34 zubů, což přispívá k lehkosti převodů, v katalogu ale výrobce uvádí 11-32 zubů. Bylo by dobře, kdyby zůstalo u kazety 11-34 zubů. I přes vybavení kola kotoučovými brzdami a stavitelným představcem dosáhl výrobce velmi příznivé celkové hmotnosti kola. Technické parametry kola Apache Wakita Disc
Využitelnost kola
Líbil se vám tento článek? Diskuse k tomuto článkupřidat názor zobrazit celou diskusiDalší související články:+ Redakční test kola Apache Wakita+ Redakční test kola Apache Matto 2004, technické údaje + Test kola Apache Matto, technické údaje + Redakční test kola Apache Hooha, technické údaje |
|