Poslední aktualizace: 2.10.2012 , svátek má

Adidas Outdoor Tour 2012

30.9.2012 | PR

První zářijový týden se Nízké Tatry staly magnetem pro všechny outdoorové příznivce. Značka adidas sem totiž na druhý ročník adidas Outdoor Tour pozvala šest velkých hvězd boulderingu, sportovního lezení, extrémního kajakingu a slacklinu. Měli jsme možnost přímo sledovat mistrovství lezeckých legend, jako je Beat Kammerlander nebo Barbara Zangerl, poslouchat zábavné historky kajakářů Sama Suttona a Olafa Obsommera nebo s úžasem tajit dech při výkonech slacklinerů Lukáše Irmlera a Reinharda Kleindla.

Nad laně

Skvělé akce v Demänovské dolině poblíž Liptovského Mikuláše se zúčastnili i místní outdooroví sportovci - mezi nimi basejumper Roman Dubský a lezci Adam Pustelnik, Martin Krasňanský a Libor Uher.

Ženská legenda představila své nejnovější úspěchy

Legenda ženského sportovního lezení Barbara Zangerl zahájila setkání prezentací o svém úspěšném lezení na Korsice, ve Švýcarsku a v Německu. V květnu 2012 potřetí na Korsice zdolala cestu Délicatessen. "Byl to jeden z nejlepších výstupů." Ve Švýcarsku jí trochu potrápila cesta Super Cirill. "Třikrát jsem spadla. Nešlo to skoro vylézt." Prezentaci zakončila svým nejnovějším výstupem End of Silence. Tuto vícedélkovou cestu vylezla jako první žena vůbec.

Beat a Barbara zdolávali skálu v Demänovské dolině

Odpoledne se všichni přesunuli do Demänovské doliny, kde jeden z nejlepších lezců světa Beat Kammerlander předvedl, co umí. Specialitou tohoto 54letého lezce, jehož cesta Silbergeier (5.14) patří mezi tři nejobtížnější alpské cesty vůbec, jsou například shyby na jednom prstu.

Nad laně

S Beatem lezla i Barbara Zangerl a podle ní Slovensko nabízí velký lezecký potenciál. Opět jsme měli možnost vyzkoušet své vlastní lezecké schopnosti, a to za asistence slovenského horolezce Martina Krasňanského a polského lezce Adama Pustelnika. Kajakář Olaf si vedl velmi dobře na cestě obtížnosti 4.

Vzdušné dobrodružství

Jedním z vrcholů dne byly výkony slacklinerů Reinharda Kleindla a Lukase Irlmlera, během nichž se většině z nás doslova tajil dech. Slackline napnutá 50 metrů nad zemí a západ Slunce tvořily dokonalou kulisu představení nejlepších slacklinerů na světě.

"Někdy se bojím, ale to napětí je zajímavé," prozrazuje Reinhard. Lukas, který je držitelem světového rekordu - přešel slackline v délce 310 metrů - při vzdušné chůzi po popruhu poslouchá elektronickou hudbu. "Tam nahoře je to určitá forma meditace. Nedělám to jenom pro adrenalin."

Po dechberoucí ukázce jsme si my ostatní mohli na vlastní kůži zkusit, jaké to je balancovat na několik centimetrů širokém popruhu. Pro nás, amatéry, byla slackline pochopitelně zavěšená asi jen půl metru nad zemí.

Světoznámí kajakáři na Slovensku

Následující ráno jsme se přesunuli na slalomový vodní kanál v Liptovském Mikuláši, kde nám své kajakářské grify předvedli Olaf Obsommer a Sam Sutton. Společně sjeli na kajaku několik krajně nebezpečných a divokých řek v pohoří Altaj v Rusku. "V řece jsme viděli plavat celkem dvě mrtvoly," vzpomíná Sam. Chtějí se tam nicméně vrátit. V Liptovském Mikuláši přemluvili Barbaru Zangerl, aby nasedla do kajaku a zkusila to na divoké vodě s nimi. Byla to její premiéra, ale vedla si dost dobře.

Na vodě

Pak jsme si jízdu na raftu a na kajaku vyzkoušeli všichni a Sam a Olaf nám radili a pomáhali. Adidas Outdoor Tour 2012 byla krásná oslava outdoorových sportů, adrenalinu a lásky k přírodě. Doufejme, že s mistry outdoorových sportů se v našem regionu zase brzo potkáme.

Více o Adidas Outdoor kolekci podzim/zima 2012 zde.

+ Turistické batohy, typy batohů a jak si vybrat batoh
+ Turistická obuv, jak si vybrat vhodné turistické boty
+ Bundy v outdooru, používané materiály
+ Funkční prádlo neboli termoprádlo

Hory Přechod Martinských holí aneb Fatransko-turčanský Karpattrek (1)
Hory Velká Fatra, přechod Liptovského hřebene pohoří a Bradlové Fatry (1)
Hory Neil Armstrong, první člověk na Měsíci, odešel na věčnost
Slovenský ráj Barborka Sněžka Beskydy, ubytování Karlštejn Žiarska chata Beskydy, ubytování Ještěd Hranická propast Podzimní obloha Orlické hory Velký Rozsutec Holubyho chata Loket Porubský bludný balvan Jeseníky, ubytování Batohy Gran Paradiso