Poslední aktualizace: 20.2.2024 , svátek má
Treking > Chaty, ubytování > Horská chata Gírová (770 m n.m.) v Jablunkovském mezihoří

Horská chata Gírová (770 m n.m.) v Jablunkovském mezihoří

Chata Gírová, ubytování v Jablunkovském mezihoří

16.2.2008 | Kamil Balaj

Turistická chata Gírová se nachází pod stejnojmenným vrcholem nedaleko Mostů u Jablunkova (4,5 km) a Hrčavy (6 km), Chatu Gírová nalezneme na česko - slovensko - polském pomezí pod nejvyšším vrcholem Jablunkovského mezihoří. K chatě Gírová (na vrchol Gírové, 840 m ještě asi 500 do svahu) vede červená turistická značka z Mostů a Bukovce, zelená z Jablunkova a Hrčavy.

Chata Gírová

Ubytovací kapacita v hlavní chatě Gírová je 28 lůžek a v chatě vedlejší, která je vzdálena 150 m, 33 lůžek (s kuchyňkou pro vlastní vaření). Ubytování je ve 2, 3, 4 a 6-lůžkových pokojích.

K dispozici je restaurace s celodenním provozem, jídelna pro ubytované hosty s kapacitou 25 míst. Před chatou venkovní posezení. Možnost dojezdu a parkování přímo u chaty. Je vhodné se předem objednat telefonicky.

V zimě je v provozu lyžařský vlek Tatrapoma v délce 350 m, který je od chaty vzdálen asi 400 m. Zároveň lyžařské turistické tratě. Možnost míčových her. Pro malé děti pískoviště. Koupání je vzdáleno od chaty 1 400 m. Další možnosti – kuželky, zapůjčení volejbalového nebo kopacího míče, badminton, zapůjčení TV.

• Horská chata Gírová, 739 98 Mosty u Jablunkova
  • Tel.: +420 558 367 724
  • SMS: +420 606 604 896
  • E-mail: chatagirova@centrum.cz
  • Web: www.chatagirova.cz
  • Celková kapacita 61 lůžek
  • Bystrouška – hlavní chata, cena 190 - 300,- Kč
  • Liška – vedlejší chata, cena od 190 Kč
  • Otevřeno celoročně. Mimo sezónu pondělí zavírací den.

Chata Gírová na turistické mapě

Já tam by v létě 2022 a dopadl jsem stejně (Jindra Kappel, 07.12.2022, 16:29 )
- chatu jsem navštívil po 70 létech, chata otevřená, vstoupil jsem dovnitř, nikde nikdo, po chvíli vstoupil starší pán (tak 70 let, já trochu starší - 80 let) a sdělil mi, že " my máme zavřeno. Já na to " nemáte zavřeno, jak bych se tu dostal". On: "Ale já vás neobsloužím" A bylo po mých vzpomínkách na dětství. Ještě se tam jednou vydám,ale po telefonickém ujištění, že to tam funguje. Jindra
Víkend na Girové (Pavla, 01.10.2016, 22:42 )
Super jídlo, obsluha i vše kolem ubytování kdo není rozmazlený, určitě doporučuji. Pan Sikora sympatický, velice se stará, co kdo potřebuje.
Mně se tam (Jiří, 21.02.2016, 17:47 )
teda líbilo moc, příjemné prostředí, pan Sikora ochotný, ostatní lidé taky hodní, jídlo a obsluha na slušné úrovni a ceny nijak přemrštěné.
Nie polecam (Kuba Jasiński, 31.07.2016, 20:43 )
Spałem tam wczoraj. Takiego chamstwa i kurewstwa nie spotkałem dawno. Chatiar powinien pójść na kurs elementarnych manier, bo chamstwo nie jest mu obce niestety...
...půl napůl... (Luděk Hořava, 07.09.2015, 11:27 )
Na chatu jsme dorazili po túře z Bílého Kříže kolem půl šesté večer a měli jsme zde domluvené ubytování.Po příchodu nám bylo sděleno, že kuchyně funguje jen do 18.00 viz. otevírací doba.Bez problémů jsme tedy odložili ubytování,objednali večeři a dali nějaké pivko (na čepu Radegast 12°za 35 Kč nebo tmavý Kozel 10°za 30 Kč).Jídlo bylo výborné,zejména česnečka byla opravdu česneková a česnekem se nešetřilo.Pan Sikora vypadá jako odměřený člověk ale v rámci možností je ochotný, i když občas někam zmizel a seděli jsme u prázdných sklenic, asi proto, že je na většinu věcí opravdu sám tak, jak psal někdo níže.Ubytování odpovídající chatě,na jedno přespání dostačující,jen ty toalety v přízemí a pokud nemáte pokoj se soc. zařízením,tak jedna sprcha tamtéž na pánských sociálkách,ale slušná a čistá.Snídaně za 90 Kč na osobu se nám zdálo docela dost,ale domluvili jsme se, co chceme (máslo,marmeláda,paštika standard,k tomu jsme měli obložený talíř a pečivo plus sladkost v podobě tvarohového závinu a čaj).Cena pokoj bez soc. zařízení 260 Kč os/noc.Protože jsme byli smíšená parta CZ/SK, sledovali jsme i večer fotbalový zápas Slovensko-Španělsko:-).Otevírací doba restaurace večer bez problémů,dokud jsme chtěli,mohli jsme sedět a konzumovat. Oproti mé poslední návštěvě před cca sedmi lety,pokud si dobře vzpomínám,vyrostlo okolo chaty drobné hospodářství:-)
Chata Gírová už nikdy (standa, 02.09.2015, 02:06 )
Cca před týdnem jsme si udělali výšlap na Gírovou,po příchodu na chatu zavřeno,bylo celkem škaredě a dost pršelo.Na můj telefonát mi p.Sikora sdělil,že jel pro pivo a přijede okolo 15 hod.Nebýt blízké chaty Polanka jsme šli domů hlady,Nebyli jsme tam sami ,potkali jsme cestou nahoru dosti lidí třeba i s malými dětmi.Už mě tam nikdo nikdy neuvidí,chování pánů majitelů je hrozné.
A jak to má chudák dělat (Milan, 02.09.2015, 11:20 )
Vždyť je tam většinou sám. Divím se, že to ještě nevzdal.
Jak? To snad (-OB-, 02.09.2015, 11:52 )
musí chatař vědět sám. Pokud ne, měl by raději dělat něco jiného. Mít pravidelnou otevírací dobu je u horské chaty nezbytnou podmínkou toho (jednou z podmínek), aby prosperovala. Pokud otevíračka připomíná spíše noty na buben, pak nemůže provozovatel čekat příznivé reference. Sám jsem za poslední tři roky byl u chaty dvakrát a vždy bylo zavřeno. Přestože otevřeno mělo být. Jednou se to omluvit dá, ale když je podivná provozní doba pravidlem, tak již ne. Takže i já musím Gírové dát palec dolů…
Chata Girová (Lea, 28.01.2013, 19:27 )
Chata je normálně otevřená, jídlo chutné, obsluha ochotná. Info z 27.1.2013.
Nejezdit (Max., 10.01.2013, 20:53 )
Dnes jsem zavítal na Gírovou a chata opět zavřená. Stejně jako před cca rokem.
chata Gírová (Kateřina, 22.09.2011, 12:27 )
tak tady nikdy nejezděte! neochota, ąpatné informace o příjezdu k chatě, prý je tam příjezd, skončili jsme u neoznačené strľe, majitel nás nenavedl ze kterého směru máme přijet, naątěstí jsme dojeli, ale kamarádi to prostě nenaąli, ani podle naąeho popisu, chybí směrovky v lesích, slíbili uvařit polévku, neuvařili, dceři nalili dľus ve kterém cosi plavalo, ľe prý tomu nic není, nevrátili peníze, odjeli jsme o den dříve, ale nutili nás zaplatit i tu noc, kterou jsme tam nestrávili, měl by to přenechat někomu kdo má zájem, tady ľádný zájem nebyl, nic horąího jsme nikdy nezaľili! NEDOPORUČUJI !!!!!
to je divné, (Robur, 27.09.2011, 11:01 )
byli jsme tam v červenci a naprosto spokojeni
výlet (limetka, 16.07.2012, 23:48 )
Chata se nachází v nádherné přírodě louky lesy a to je asi vše.Majitel neochotný je vidět že ho to již nebaví.Ceny za všechno předražené příjezdová cesta žádná.Pokoje nuzné vybavení asi ze 70 let.Sociální zařízení se sdílí společně s veřejností a s pokojů se musí scházet 18 schodů.
pobyt na chatě Gírová (Jiří, 23.08.2010, 18:10 )
Jeątě lepąí by bylo,kdyby majitelé neklamali hosty naprosto zavádějícmi informacemi včetně o příjezdu k chatě,arogantností, drzostí,neplněním slibů a naprosto nestandardním chováním jen za účelem vydělat na pobytu co nejvíce peněz. Dále by bylo dobré,aby odblěąili vąechny postele. Nakonec svým přístupem dávají vydělat konkurenci na chatě Studeničná a jinde v okolí. Pobyt na Gírové - katastrofa, zejm. pro rodiny s dětmi, i kdyľ příroda jako taková je tam krásná.
A kdyby bylo plno.. (Ivan, 25.03.2008, 19:59 )
A kdyby bylo plno a chtěli bychom se ubytovat , jistí to chata Studeničný , leľící přímo na turistické značce z Mostů u Jablunkova či nedaleká horská chata Polanka, kusek od turistické cesty z Jablunkova . Gírová s výhledy na Fatru a jeątě dál nemá nikdy chybu. Na podzim je v okolí houbařsý ráj, křemenáče rostou přímo nad chatou v břízkách pod vrcholem.O.B. pro setkání čtenářů Trekingu v roce 2006 volil opět znamenitě!

+ Kamenný dům neboli Kameňák, Lysá hora
+ Horská chata Kmínek, Beskydy; ubytování na horách
+ Horská chata Sněžná, Beskydy
+ Horský hotel Radegast, Beskydy
+ Horská chata Skalka, Beskydy
+ Horský hotel Martiňák, Moravskoslezské Beskydy
+ Svinec, turistická a lyžařská chata
Sněžka Slovenský ráj Beskydy, ubytování Švýcárna Jeseníky, ubytování Kvarky Téryho chata Říp Propast Macocha Praděd Králický Sněžník Čičmany Lysá hora Měsíc Mars Černé jezero Tribeč Pieniny Sluneční soustava Hukvaldy Zimní hvězdná obloha Štrbské pleso Chopok
1. Karpattreky Trek z Malé Fatry do pohoří Žiar, Fatransko-turčanský Karpattrek (2)
3. Ukrajinské Karpaty Dvoudenní trek na Černou horu a Stoh dolinou Černého Čeremoše na pomezí Ukrajiny a Rumunska