Poslední aktualizace: 9.2.2015 , svátek má
Treking > Aktuality > XXIII. setkání na vrcholech na Velkém Javorníku

XXIII. setkání na vrcholech na Velkém Javorníku

Javornické XXIII. setkání na vrcholech je již za námi

12.10.2009 | Otakar Brandos, foto Otakar Brandos a Pavel Holáň

V sobotu 10.10. proběhlo v pořadí již XXIII. setkání na vrcholech s časopisem Treking. Předpověď počasí neslibovalo nic hezkého, ale vytrvalý déšť, jenž nás provázel po celou cestu do hor, také ne. Nakonec se počasí alespoň trochu umoudřilo a přestalo pršet, hřebeny hor ale zůstávaly i nadále v mracích.

Společné foto

Z očekávaných výhledů z Velkého Javorníku (1 071 m) ta nebylo nic, koukali jsme do neproniknutelné mlhy. Přesto jsme na vrcholu nezůstali sami, postupně se nás na Velkém Javorníku sešlo 62. Nejprve dorazily přední voje Novobělské skupiny, postupně byla účast mezinárodní, na vrchol zavítali i kolegové ze Slovenska. Na vrcholu se objevil i jeden kočárek a tři naši aktivní autoři. Vezmeme-li v úvahu opravdu nepříznivé počasí, je to skutečně slušná účast. Večer jsme pak trávili u piva na chatě Bačkárka, spřádali plány pro příští rok a vybírali místa pro příští setkání na vrcholech …

Cesta k chatě Bačkárka Mlha byla hustá tak, že by se dala krájet Kuk! Velký Javorník Treking.cz - diskuze

XXIII. setkání na vrcholech, Javorníky

2.9.2009 | Otakar Brandos

Pro rok 2009 jsme stejně jako v minulém roce naplánovali dvě setkání na vrcholech s časopisem Treking. První letošní, celkově však již XXII. setkání probělo v Orlických horách poslední dubnovou sobotu. Druhé ze setkání připravujeme již na 10.10. na vrcholu Velkého Javorníku v Javorníkách.

Poprvé míříme s touto tradiční akcí do pohraničních Javorníků, které jsou rájem nejen turistů, ale také cykloturistů a lyžařů. Rádi si vybíráme zajímavé a pokud možno i nejvyšší vrcholy. Proto jsme si i tentokráte vybrali nejvyšší vrchol pohoří - Velký Javorník. Přístupové trasy jsou možné z řady stran, doporučujeme středisko Kasárna - viz naši turistickou mapu. V sobotu 10.10. vás tady budeme očekávat od 13.00 do 16.00 na vrcholu Velkého Javorníku, připraveny budeme mít příležitostné razítko i účastnické listy. Rovněž jsme pro vás připravili nějaké to soutěžení o zlatý poklad, který bude zakopán v lesích Javorníků. Přijedete-li nás navštívit budete třeba právě vy jeho šťastnými nálezci.

U podzimních akcí nepřipravujeme večerní promítání. Nestíháme, protože v tomto období jsme velice zaneprázdněni. Proto bude večer probíhat pouze neformální setkání na turistické chatě Bačkárka, kontakty pro rezervaci ubytování naleznete na následující stránce.

+ XXII. setkání na vrcholech, Orlické hory
+ XXI. setkání na vrcholech, Králický Sněžník
+ Setkání na Králickém Sněžníku, XXI. setkání na vrcholech
+ XX. setkání na vrcholech s časopisem Treking – hrad Vršatec
+ XIX. setkání na vrcholech na hradě Vikštejn
+ XVIII. setkání na vrcholech proběhlo na hradě Tematín
+ XVII. setkání na vrcholech je již za dveřmi
+ XVI. setkání na vrcholech
+ XV. setkání na vrcholech na Velkém Inovci
+ XIV. setkání na vrcholech s časopisem Treking
+ XIII. setkání na vrcholech s časopisem Treking
+ XII. setkání na vrcholech
+ XI. setkání na vrcholech, Velký Kosíř - Zábřežská vrchovina
1. Slovenské hory Přechod hřebene Malé Fatry na sněžnicích
2. Slovenské hory Přechod hlavního hřebene Západních Tater - Roháčů, nejnáročnější hřebenovka Slovenska
3. České hory Dvoudenní přechod hřebene Krkonoš, hřebenovka nejvyšších českých hor
4. Divoký Balkán Což takhle hřebenovka přes Korab a Deshat?
5. Bulharské hory Divokou stopou Rodop (3), ke skalním mostům rodopského krasu
Česká republika, hledej podle pohoří